Lippu.fi

Lipunmyynti ja tapahtumat Suomessa 2023 -analyysi

Merkittävä osa suomalaisista ostaa vähintään yhden tapahtumalipun joka vuosi

Hero image
Lippu.fi toteutti toimiala-analyysin, joka keskittyy avaamaan edeltävän vuoden 2023 lipunmyynnin ja tapahtuma-alan trendejä ja muutoksia.
Tapahtumat ovat olennainen osa monen elämää ja tapahtumaliput ovatkin merkittävimpiä verkkokauppaostosten kohteita koko maassa. Lippu.fin data kertoo, että huomattava osa suomalaisista ostaa ainakin yhden tapahtumalipun joka vuosi. Tapahtumalippumäärät ylittävät vuosittain lähes poikkeuksetta Suomen väkiluvun.

Vuosi 2023 oli merkittävimpiä tapahtumavuosia lähihistorian aikana. Helsinki pitää pintansa määrällisesti suurimpana tapahtumakävijöiden kaupunkina, mutta Tampereen ja Turun alueet ovat viimeistään nyt kasvaneet merkittäviksi tapahtumakulttuurikaupungeiksi.

Lippu.fin ”Lipunmyynti ja tapahtumat 2023” -analyysi perustuu laajaan lippu.fi-verkkokauppadataan sekä kaikki Lippu.fin myyntikanavat kattavaan lipunmyyntidataan. Analyysi jakautuu kolmeen pääteemaan: tapahtumadataan, tapahtumakävijädataan sekä tapahtumalippuihin liittyvän ostokäyttäytymisen analyysiin. Teemoissa nostetaan esiin muun muassa lipunostajien ikäjakaumaa, tapahtumakävijöiden kiinnostusta muihin vapaa-ajan aktiviteetteihin sekä rahankäyttöä tapahtumiin. Lisäksi tutkittiin, missä kaupungissa asuvat innokkaimmat tapahtumakävijät suhteutettuna asukaslukuun. Analyysi on tehty yhdessä Sponsor Insight Finlandin kanssa, joka on johtavia sponsoroinnin ja tapahtumamarkkinoinnin mittaamiseen ja konsultointiin erikoistuneita yrityksiä Suomessa.

Lipunmyynti ja tapahtumat 2023 -analyysi on luettavissa kokonaisuudessaan tästä.
Julkaisija Lippu.fi 2024, kaikki oikeudet pidätetään.
footer logo