Voit ulkoistaa oman lipunmyynnin ja puhelimitse, sähköpostitse, chatin tai somen kautta tulevat asiakaskontaktit Lippu.fin kuluttaja-asiakaspalvelun hoidettavaksi esimerkiksi kesän ajaksi. Sillä välin kun itse lomailet, asiakkaasi saavat edelleen hyvää palvelua ja myös ryhmämyynnin kanavat voidaan pitää auki.
Monikanavainen palvelumme on aina asiakkaasi tavoitettavissa! Palvelemme asiakkaita puhelimitse, sähköpostitse, chatissa, Facebookissa sekä Twitterissä. Väliaikaisen ulkoistuksen etuja ovat:
- Lisäätte myyntiä ja hoidatte asiakaspalvelun kustannustehokkaasti
- Resursseja kiireisiin tilanteisiin tai loman ajaksi, jotta varmistatte asiakaskontaktit
- Palvelette asiakkaitanne lounaista, kokouksista, konferensseista, sairaslomista tai loma-ajoista riippumatta
- Kehitätte omaa myynti- ja asiakaspalvelua, koska mittaamme ja raportoimme, missä asioissa asiakkaasi teitä lähestyvät
Toimiva yhteistyö Porin Teatterin kanssa
Lippu.fi on tarjonnut Porin Teatterille joustavat resurssit ja ratkaisun kesälomien ajaksi jo usean vuoden ajan. Porin Teatteri koulutti lipunmyynnin asiantuntijoille teatterin omat tavat toimia ja Lippu.fi nimesi palvelulle oman palveluasiantuntijan, jonka tehtävänä oli huolehtia Lippu.fin ammattilaisten osaamistasosta noudattaen Porin Teatterin ohjeita ja arvoja. Samalla sovittiin kesäloma-aikojen poikkeukselliset lunastussäännöt ja laskutusajat. Kesälomien alkaessa Porin Teatteri ulkoisti Lippukassan numeroon soittavat asiakkaat Lippu.fille. Palvelu oli tarjolla laajoilla aukioloajoilla ja soittaville asiakkaille kontaktikanava oli vanha tuttu lippukassan numero. Varausvahvistukset ja laskut lähetettiin asiakkaille Porin Teatterin omalla ilmeellä. Lippu.fi huolehti laskujen postittamisesta, laskutettujen tilausten maksuseurannasta, maksusuoritusten kuittaamisesta ja lippujen lähettämisestä asiakkaille.
Lippu.fin ja Porin Teatterin yhteisenä tavoitteena oli palvella teatteriasiakkaita lipunmyynnin asiakaspalveluasioissa keskeytyksettä kesälomien aikana. Koska Lippu.fi halusi strategisena kumppanina auttaa Porin Teatteria menestymään, sovimme, että varausten lisäksi tavoitteena oli lisätä myyntimääriä ja kerätä asiakastietoja. Lippu.fi on pystynyt täyttämään odotukset ja monen kesän tulosten pohjalta Lippu.fi on kerryttänyt ansaintaa kymmenen viikon aikana lähes kahdeksankertaisen määrän kustannuksiin verrattuna. Myyntien ja ennakkovarausten lisäksi Lippu.fi hoiti suuren määrän tiedusteluita sekä ohjeisti asiakkaita siitä, miten tulee toimia, kun asiakas halusi päästä loppuun varatun esityksen jonotuslistalle.
Lomien jälkeen Porin teatterin henkilökunnan oli mukava palata työn ääreen, kun näytösten täyttöaste oli lomakauden aikana kasvanut. Sähköpostissa odotti viikkokohtainen raportti väliaikaisen ulkoistuksen tuloksista. Porin teatteri palaa jälleen tänä kesänä asiakkaaksi ja ulkoistaa puhelut Lippu.fille.”Kiitos taas kerran kesästä ja palvelustanne. Varmasti jatkamme ensi vuonnakin”, totesi Porin Teatterin markkinointipäällikkö Hannu Saha. Palveluun on oltu tyytyväisiä puolin ja toisin, Lippu.fin asiantuntijat odottavat jo innolla uuden kesäkauden mukanaan tuomia asiakaspalvelutilanteita.